A Tale of Two Cities was a 1946 propaganda/documentary film about the atomic bombings of Hiroshima and Nagasaki, produced by the Army-Navy Screen Magazine.
The film chronologically, and for the most part, neutrally, describes the testing and the use of the atomic bombs impact on Hiroshima, describing where the bomb was actually dropped, and the damage done to military industrial targets, as well as noting which edifices sustained less damage, like those built with reinforced concrete. An interview is shown with a Jesuit priest, who describes his experience, and notes that he believes that approximately 100,000 people died.
Then the film moves on to Nagasaki, telling the audience that U.S. President Harry S. Truman warned the Japanese that he would use more nukes if they didn't surrender. The Nagasaki mission is described, showing the two plants that were the basic targets, and the valley that they planned to bomb, and then shows the mushroom cloud, "The baptism of the aggressor nation"
At the end, the film takes a rather sober view of the future of atomic power, showing an "atomic shadow" of someone in the Hiroshima blast, saying that this could be someone of any race or creed, and that the future of atomic power could help mankind, or destroy it, depending on how people use it.
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, 1h29 OrigineRoyaume-uni GenresDrame, Documentaire ThèmesL'environnement, La mer, Transport, Aviation, Documentaire sur l'environnement, Documentaire sur la guerre, Documentaire historique, Documentaire sur le nucléaire, Documentaire sur les technologies, Politique, Documentaire sur la Seconde Guerre mondiale ActeursJohn Hurt, Ed Bishop, Katsumi Chō, Naoko Mori, Ian Shaw, Shane Rimmer Note76% À 8h15 précises ce 6 août 1945, le monde a changé. 40.000 personnes trouvent instantanément la mort, mais ce sont bien 200.000 décès qui seront provoqués par l´explosion de la première bombe nucléaire sur Hiroshima, au Japon. Ce documentaire exceptionnel de 90 minutes n´est pas « Un énième film anti-guerre » déclare son réalisateur Paul Wilmshurst, « mais bien l´analyse neutre et objective d´une décision cruciale. Il ne s´agit pas d´être pro-américain ou pro-japonais, j´ai simplement voulu raconter la vérité. » Une vérité technologique, scientifique, militaire et politique qui se dessine dans les trois semaines précédant l´attaque, alors que le premier essai nucléaire vient de se dérouler dans le désert du Nouveau-Mexique, aux États-Unis. Le spectateur se retrouve alors dans la pièce où est prise la décision ultime, à bord de l´Enola Gay pendant son trajet fatidique, à l´intérieur de la bombe au moment de l´explosion, puis dans les rues dévastées d´Hiroshima.