The Singularity is a 2012 documentary film about the technological singularity, produced and directed by Doug Wolens. The film has been acclaimed as "a large-scale achievement in its documentation of futurist and counter-futurist ideas”.
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, 1h31 OrigineAllemagne GenresDocumentaire ThèmesInformatique, Documentaire sur les technologies, Mise en scène d'un robot Note71% La frontière entre science-fiction et réalité devient de plus en plus floue et l'humanité est à la fois fascinée et terrifiée à l'idée de créer des robots intelligents. L’invention de l’ordinateur et le rythme effréné du progrès technologique semblent avoir amené la réalisation de ce rêve ancien de l’humanité à portée de main. Des chercheurs du monde entier travaillent pour le développement de robots androïdes, qui sont en passe de devenir partie intégrante de tous les aspects de la vie humaine. Ils font le ménage, prennent soin des enfants et s’occupent des personnes âgées. La vision ultime même envisage la fusion de l’humain et de la machine et s'affranchit de l’intervention biologique de l’évolution pour finalement faire de la vie éternelle une réalité.
, 1h19 OrigineIsrael GenresDocumentaire ThèmesInformatique, Documentaire sur les technologies Note62% The film focuses on the Chinese government's classification of internet addiction as a clinical disorder and focuses on the treatment used in Chinese rehabilitation centres.
, 1h2 GenresDocumentaire ThèmesInformatique, Sexualité, Homosexualité, Documentaire sur les technologies, Jeu vidéo, LGBT, LGBT Note53% Common topics in the film include why games matter, what a game is, what they do for individuals, and how they affect culture are explored. Sexuality in culture bridges the gap to sexuality in games, to make room for the topic of non traditional sexualities and expressions being a part of culture, and thus video games. Hate speech and bigotry are common in online spaces, and how that affects people personally when they play games is commented on. Solutions to harmful activity is postulated, and many point to the GaymerX convention for doing good work in creating a safe space in adding visibility, to influence a more open-minded gaming community, as well as more LGBTQ characters in mainstream games.