Dear Jesse is a 1998 American documentary film by Tim Kirkman that was released theatrically by Cowboy Pictures in 1998.
Using a first-person narrative style in the form of a "letter" to Senator Jesse Helms (R-NC), the filmmaker explores the parallels and differences between himself — an openly gay man — and the staunchly anti-gay rights public servant. The film also features interviews with Helms' foes and fans, community activists, novelists Lee Smith and Allan Gurganus, openly gay Carrboro mayor Mike Nelson, and people in the street, including a brief interview with Matthew Shepard, then a student at Catawba College.
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Ce film documentaire raconte le destin de deux jeunes femmes, Emma Pitoizet et Thérèse Pierre, professeures toutes les deux, dans les années 1930 et qui tentent de construire ensemble une vie à la fois engagée et amoureuse. L’été 35, elles font « le voyage en URSS » et songent à adopter un enfant. Leur émancipation va se transformer en apprentissage douloureux puis en épreuve. En 40, après avoir brutalement rompu, elles se trouvent confrontées à la catastrophe : Emma, mariée, vivra dans une Alsace annexée par l’Allemagne nazie, et s’y reniera dans la douleur. Thérèse s’engagera dans la Résistance en Bretagne. Arrêtée par la Gestapo, elle meurt sous la torture en 43. Elle n’a pas parlé.
The first of the three women portrayed in this documentary is the innovative dancer/mime/choreographer Lotte Goslar (1907-1997), who worked with Mary Wigman in pioneering modern dance, and choreographed productions by Bertolt Brecht. She developed her own style of expressive dance. In 1933 she left Germany and toured in Europe. Disgusted with Germany's Nazism she exiled herself in the United States. In one of her most famous solos, Grandma Always Danced, she was seen, first, as a baby, then as a bride, a mother and as an old woman. Goslar became a popular teacher of mime and body movement for actors. In the late 1940s, she taught in Los Angeles, where one of her pupils was Marilyn Monroe.