Prisoner of Her Past is a 2010 documentary film, produced by Kartemquin Films, that follows the journey of Chicago Tribune music critic Howard Reich as he travels to Europe to discover why his elderly mother, Sonia Reich, believes people are trying to kill her.
Inspired by conversations with young trauma survivors in post-Katrina New Orleans, Howard Reich begins to discover a secret that his mother, Sonia, had kept hidden for over 60 years. For most of her adult life, Sonia Reich was a well adjusted and self-sufficient woman, but now in her eighties, Sonia is suffering from late-onset Post Traumatic Stress Disorder.
In order to understand his mother's past, Howard Reich travels to Eastern Europe to discover that Sonia spent her adolescence fleeing the Nazis during World War II. Meeting some of Sonia's distant relatives and childhood friends, Howard begins to unravel what his mother has always refused to speak about. Having lost most of her family to the Holocaust, Sonia spent five years as a "jungle child", starving and constantly on the run. Now as Sonia tries to forget her past, Howard attempts to ease her pain and confront the horrors that haunted her.
Prisoner of Her Past was directed by Gordon Quinn, a founder of Kartemquin Films. The film was produced by Joanna Rudnick and Chicago Tribune journalist, Howard Reich, with Associate Producer, Zak Piper. The film was a co-production of Kartemquin Films and the Chicago Tribune. Prisoner of Her Past was the February 2010 winner of the Accolade Competition's Best of Show Award.
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, 22minutes Réalisé parBilly Wilder OrigineEtats-Unis GenresGuerre, Documentaire ThèmesLe racisme, Religion, Documentaire sur la discrimination, Documentaire sur le droit, Documentaire sur la guerre, Documentaire historique, Documentaire sur une personnalité, Documentaire sur la religion, Politique, Religion juive, Documentaire sur la Seconde Guerre mondiale Note74% Le film fut à l’origine tourné avec une bande son en allemand pour être projeté dans l’Allemagne et l’Autriche occupées. Il s’agit du premier documentaire montrant ce que les Alliés découvrirent lorsqu’ils libérèrent les camps d’extermination nazi : les survivants, les conditions de vie, et la preuve d’un génocide. Le film fait état des aspects économiques de l’opération des camps. Des membres du personnel de ceux-ci, faits prisonniers, y sont interrogés. Et l’on y voit la visite forcée des habitants de villes voisines qui, de même que leurs compatriotes, sont accusés de complicité dans les crimes nazi – c’est l’une des rares condamnations de cette sorte enregistrées dans les archives alliées de la Seconde Guerre mondiale. Au même moment Samuel Fuller tournait son premier film amateur au camp de Falkenau, mais ces images ne seront visibles qu'en 1988, incluses dans Falkenau, vision de l’impossible, documentaire d’Emil Weiss.
Ce film est l'histoire de quatre femmes exceptionnelles, résistantes, prisonnières, idéalistes qui à la fin de leurs adolescences risquèrent leurs vies pour combattre l'occupant nazi. Ni juives, ni communistes, elles rejoignirent la résistance alors qu'elles auraient pu tranquillement vivre en sécurité. Dans les deux ans qui suivirent, elles furent arrêtées par la Gestapo et déportées à Buchenwald. Aujourd'hui elles sont devenues des leaders sociaux ou intellectuels.