The March, also known as The March to Washington, is a 1964 documentary film by James Blue about the 1963 civil rights March on Washington. It was made for the Motion Picture Service unit of the United States Information Agency for use outside the United States – the 1948 Smith-Mundt Act prevented USIA films from being shown domestically without a special act of Congress. In 1990 Congress authorized these films to be shown in the U.S. twelve years after their initial release.
In 2008, the film was selected for preservation in the United States National Film Registry by the Library of Congress as being "culturally, historically, or aesthetically significant".
Synopsis
The March, également connue sous le nom de The March to Washington, est un film documentaire de 1964 de James Blue sur la marche des droits civiques de 1963 à Washington. Il a été réalisé pour l'unité Motion Picture Service de l'Agence d'information des États-Unis pour une utilisation en dehors des États-Unis - la loi Smith-Mundt de 1948 empêchait les films de l'USIA d'être diffusés à l'échelle nationale sans une loi spéciale du Congrès. En 1990, le Congrès a autorisé la distribution de ces films aux États-Unis douze ans après leur sortie initiale. En 2008, le film a été sélectionné pour être conservé dans le National Film Registry des États-Unis par la Bibliothèque du Congrès comme étant "culturellement, historiquement ou esthétiquement significatif".
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, 1h45 OrigineEtats-Unis GenresDocumentaire ThèmesLe racisme, Documentaire sur la discrimination, Documentaire sur le droit, Documentaire historique, Documentaire sur une personnalité, Documentaire sur la politique, Politique Note79% In 1961, Mississippi was a virtual South African enclave within the United States. Everything was segregated. There were virtually no black voters. Bob Moses entered the state and the Mississippi Voter Registration Project began. The first black farmer who attempted to register was fatally shot by a Mississippi State Representative. But four years later, the registration was open. By 1990, Mississippi had more elected black officials than any other state in the country. As the New York Times said in their review of the film, "a handful of young people, black and white, believed they could change history. And did."
Entre avril et juillet 1994, le massacre Tutsis et des Hutus modérés a fait un million de morts. À l’initiative de Fest’Africa, une dizaine d’auteurs africains se sont retrouvés en résidence d’écriture à Kigali, quatre ans après les évènements, cherchant à briser le silence des intellectuels africains sur le génocide.