No One But Me is a 2012 documentary film about Scottish jazz musician Annie Ross, directed by Brian Ross and produced by Gill Parry. Filmed over three years, the film focuses upon Ross' musical career, struggles with heroin addiction, and her relationships with both her family and contemporaries, Billie Holiday and Lenny Bruce. Regarding the film, Ross noted, "It's very blunt, it's very truthful. [...] It makes me a bit nervous, but one thing about the film – it’s honest."
The film features contributions from musicians, Jon Hendricks, Peter King, James Wormworth, Tony Kinsey and Warren Vache.
Il y a 7 films ayant les mêmes acteurs, 8954 ayant les mêmes genres cinématographiques, 8313 films qui ont les mêmes thèmes (dont 26 films qui ont les mêmes 5 thèmes que No One But Me), pour avoir au final 70 suggestions de films similaires.
Si vous avez aimé No One But Me, vous aimerez sûrement les films similaires suivants :
, 1h30 Réalisé parCharlotte Zwerin OrigineEtats-Unis GenresDocumentaire, Musical ThèmesLa musique, Documentaire sur la musique, Documentaire sur une personnalité, Le jazz, Musique ActeursSamuel E. Wright Note74% Entre 1967 et 1968, les freres Michael et Christian Blackwood suivent et filment pendant six mois Thelonious Monk pendant sa tournee europeenne. Il en resulte une emission pour la television allemande d'une heure. Douze ans plus tard ils en parlent a Bruce Ricker qui contacte aussitot Charlotte Zwerin, la realisatrice. Le financement est difficile mais grace a l'aide de Clint Eastwood, le film peut se realiser. Aux documents des freres Blackwod ont ete ajoutes des documents d'archives et des interviews recentes de ses musiciens.
, 1h36 OrigineEtats-Unis GenresDocumentaire, Musical ThèmesLa musique, Documentaire sur la musique, Documentaire sur une personnalité, Documentaire sur les villes, Le jazz, Musique Note68% Contemporary New Orleans jazz musicians discuss their childhood introductions to music in Baptist churches and through local traditions like second line (parades) and Jazz Funerals, and the role of Danny Barker in keeping traditional New Orleans Jazz alive through the 70’s and 80’s. Asking the artists point blank, director Darren Hoffman explores the potential “death” of traditional jazz through modernization and marginalization and its preservation through mentorship and the continuation of traditions that intrigue and inspire young people to play the music of previous generations.