No Place on Earth is a 2012 Docudrama directed by Janet Tobias. The film was released theatrically in the United States on April 5, 2013.
In 1993, NYPD officer and caving enthusiast Chris Nicola visited Ukraine to explore the Verteba and Priest's Grotto caves, and found evidence that they had recently been inhabited by humans. After discovering that the caves were used by Jews escaping The Holocaust, he embarked on a decade-long quest to find survivors. The film features interviews with survivors and their descendants, now living mainly in New York City and Montreal, and includes a segment in which Tobias brings some of the survivors, the oldest of whom was in his 90s, into the caves.
The film was shown at the Toronto International Film Festival, the Hamptons International Film Festival, the International Documentary Film Festival Amsterdam, and the Jewish Film Festival Berlin. Its screenwriters, Janet Tobias and Paul Laikin, were finalists for the 2014 Award for Documentary Screenplay from the Writers Guild of America.
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, 22minutes Réalisé parBilly Wilder OrigineEtats-Unis GenresGuerre, Documentaire ThèmesLe racisme, Religion, Documentaire sur la discrimination, Documentaire sur le droit, Documentaire sur la guerre, Documentaire historique, Documentaire sur une personnalité, Documentaire sur la religion, Politique, Religion juive, Documentaire sur la Seconde Guerre mondiale Note74% Le film fut à l’origine tourné avec une bande son en allemand pour être projeté dans l’Allemagne et l’Autriche occupées. Il s’agit du premier documentaire montrant ce que les Alliés découvrirent lorsqu’ils libérèrent les camps d’extermination nazi : les survivants, les conditions de vie, et la preuve d’un génocide. Le film fait état des aspects économiques de l’opération des camps. Des membres du personnel de ceux-ci, faits prisonniers, y sont interrogés. Et l’on y voit la visite forcée des habitants de villes voisines qui, de même que leurs compatriotes, sont accusés de complicité dans les crimes nazi – c’est l’une des rares condamnations de cette sorte enregistrées dans les archives alliées de la Seconde Guerre mondiale. Au même moment Samuel Fuller tournait son premier film amateur au camp de Falkenau, mais ces images ne seront visibles qu'en 1988, incluses dans Falkenau, vision de l’impossible, documentaire d’Emil Weiss.