Seeing Is Believing: Handicams, Human Rights and the News is a 2002 Canadian documentary film co-directed by Katerina Cizek and Peter Wintonick about the impact of camcorders and digital media on citizen media creation and grassroots democracy.
The one-hour documentary focuses on Joey Lozano, a videographer helping a tribe in the rural southern Philippines where business interests are taking precedence over human rights. It also looks at Serb atrocities in Bosnia, skinhead activity in Prague as well as how portable cameras are used by police to film protesters. The film also explores the role of faxes in the Tiananmen Square uprising and the then-emerging use of text messaging in protests.
^ Volmers, Eric (15 October 2004). "Future is now for documentaries". Kitchener-Waterloo Record. Retrieved 19 November 2013.
^ McCullough, Jane (25 September 2003). "Eyes wide open". Fast Forward Weekly (Calgary). Retrieved 19 November 2013.
^ Eisner, Ken (16 October 2002). "Review: ‘Seeing is Believing: Handicams, Human Rights and the News’". Variety. Retrieved 19 November 2013.
Bande annonce de Seeing is Believing: Handicams, Human Rights and the News
Suggestions de films similaires à Seeing is Believing: Handicams, Human Rights and the News
Il y a 2 films avec le même réalisateur, 8957 ayant les mêmes genres cinématographiques, 3694 films qui ont les mêmes thèmes (dont 6 films qui ont les mêmes 6 thèmes que Seeing is Believing: Handicams, Human Rights and the News), pour avoir au final 70 suggestions de films similaires.
Si vous avez aimé Seeing is Believing: Handicams, Human Rights and the News, vous aimerez sûrement les films similaires suivants :
, 2h47 Réalisé parMark Achbar, Peter Wintonick OrigineAustralie GenresDocumentaire ThèmesFilm sur un écrivain, Film libertaire, Documentaire sur une personnalité ActeursMark Achbar, Peter Jennings Note80% Partant du point de vue de Noam Chomsky, célèbre linguiste, sur les médias, et s'appuyant sur ses réflexions réunies dans ses deux récents ouvrages "Illusions nécessaires" et "la Fabrication du consentement", ce film se penche surtout sur les sociétés démocratiques dont les populations non contraintes par la force sont soumises à des formes plus subtiles d'oppression idéologique. Il examine le pouvoir de l'information et les forces qui, dans la société, s'exercent sur sa formulation et sa propagation.