Cinema is Everywhere is a 2011 documentary film by writer, director and cinematographer Teal Greyhavens that weaves together three stories from India, Scotland and Tunisia, each featuring personal perspectives on the effects of local, regional and international cinema on people's lives. It is based around the idea that cinema is a universal visual language that people of almost any culture can enjoy and even create regardless of where they are, who they know or how much money they have. It has been called "the global story of cinema and how it affects our everyday lives." The documentary was filmed by Greyhavens in 2009 while he traveled on a Thomas J. Watson Fellowship. [...]Voir plus...
Synopsis
The film follows real-time stories of actors, directors and cinema viewers in four different countries. In Tunisia, a documentary film director struggles to have his frank film about human sexuality be seen in their conservative culture. In India, a young actress struggles with the challenges of making a name for herself while dealing with racist barriers. And in Scotland, actress Tilda Swinton and filmmaker Mark Cousins, create a film festival that travels to audiences rather than having the audiences come to the festival. These stories jump back and forth as the narratives develop, interspersed with scenes from video stores, projection booths and homes of all kinds. Toward the end of film there are brief commentaries by Indian film director Sudhir Mishra and Chinese director Fruit Chan. [...]Voir plus...
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, 1h25 Réalisé parMarc Esposito OrigineFrance GenresDocumentaire ThèmesLa télévision, Documentaire sur le monde des affaires, Documentaire sur le cinéma, Documentaire sur une personnalité ActeursSerge Rousseau, Sotha Note68% Le documentaire retrace l'itinéraire de Patrick Dewaere, depuis ses débuts à l'âge de 4 ans jusqu'à son suicide, le 16 juillet 1982. On découvre ainsi qu'il appartient à une famille d'artistes dont les parents n'hésitent pas à mettre leur progéniture sur les planches et les plateaux de cinéma ou de télévision. Le métier connaît alors « les petits Maurin » que la maman, Mado Maurin, sait adroitement placer auprès des producteurs et réalisateurs. Le documentaire alterne ainsi des extraits de films et téléfilms et des entretiens avec son agent Serge Rousseau, Miou-Miou, sa fille Angèle Herry-Leclerc, ses épouses Sotha et Elsa-Malvina Chalier ainsi que le témoignage de plusieurs réalisateurs qui l'ont fait tourner parmi lesquels Bertrand Blier qui l'a reçu chez lui la veille de son suicide et avec lequel il a longuement dialogué.